טיפול פרטני – להחזיר לגוף את ההרגלים ששומרים עליו

הרבה אנשים שסובלים מכאבים או קושי בתנועה מחפשים פתרון ש"יתקן להם את הגוף" ויעלים את הכאב. מה שלא כל האנשים יודעים הוא שהכאב נובע, במקרים רבים, מהאופן שבו הם עצמם משתמשים בגוף – בין אם מדובר בחוסר תנועה (ישיבה יומיומית ממושכת מול מחשב) או בשימוש חד-מימדי בתנועה (עיסוק אינטנסיבי רק בסוג אחד של פעילות גופנית, כגון רכיבה על אופניים או ריצה).

אני מאמינה שהכרחי לגשת לטיפול מתוך חשיבה לטווח ארוך, ולהקנות למטופל כלים ושליטה בגוף כדי שהכאב לא ישוב ושהחופש התנועתי יישאר וישרת אותו בחיי היומיום. לכן, העבודה בקליניקה לא ממוקדת רק ברקמה או במבנה האנטומי הכואב, אלא גם ובעיקר באיתור של תבניות תנועה שגויים ובמיטוב שלהן. זו איננה עבודה חד-צדדית שבה 'מקבלים' טיפול, אלא תהליך דינאמי, שבו לומדים ומתנסים באפשרויות תנועתיות חדשות. התוצאה: הרחבה של היכולת הגופנית שלך לפעול ביומיום, וכן להתמודד עם אתגרים חדשים.

איך זה עובד?

מתחילים במפגש שבו אערוך תשאול מקיף ומפורט לגבי הקשיים איתם הנך מתמודד; בהמשך אבצע בדיקה, המתייחסת לא רק לאזור הכאוב, אלא גם ליציבה, לאיכות הנשימה והתנועה שלך, על מנת לזהות הרגלי תנועה שעלולים להשפיע ולהיות גורם תורם משמעותי על רמת הכאב ויכולת התפקוד שלך. המפגשים הבאים מתמקדים בהפחתת כאב ובשכלול היכולת התנועתית ,תוך שימת דגש על גילוי והעלאת מודעות שלך לדפוסי תנועה מיטביים, והטמעתם בגוף באמצעות תרגול, וזאת במטרה לקדם ולתמוך בתהליך השיקומי.

הגישה הטיפולית היא אינטגרטיבית ורחבה, הרואה את האדם כשלם – בו הגוף מושפע ממחשבה ורגש, ולא רק מרקמה מכווצת או שריר תפוס. התרגול מתבצע על פי עקרונות של פיזיותרפיה, שיטת לאבאן, קינזיולוגיה התפתחותית על פי שיטת Dynamic Neuromuscular Stabilization( DNS) ופילאטיס שיקומי בשילוב מכשירים (STOTT Pilates ).

לאורך המפגשים הטיפוליים, המטופל מפתח יכולת להתבונן ולהקשיב לתהליכים המתרחשים בגופו, ומתוודה לפוטנציאל התנועתי הקיים והגלום בו. הרחבת המודעות של המטופל לדפוסי התנועה האפשריים וסיגולם מהווה מרכיב מהותי במניעת הישנות הבעיה והפיכת הכאב לכאב כרוני.

זהו מסע, שבו ההתמדה, המסירות ושותפות פעילה נחוצות משני הצדדים: שלך ושלי. בסיומו של התהליך יפחת הכאב ונתוודה יחד לעושר של אפשרויות תנועה, אשר יקנה לך והנאה ורווחה רבה ,לגוף ולנפש.